Jak jsme obchodu Superheroshop.cz jednoduchou optimalizací zvýšili návratnost investic o 88 %

Michal Volec
Michal Volec 6. dubna 2020

Při čtení mnoha internetových diskuzí či poradě s některými specialisty můžete nabýt dojmu, že úspěch internetového obchodu stojí mimo jiné na vysoké návštěvnosti a vyladěných kampaních, která se při správném rozvržení Vašeho e-shopu odrazí ve spokojeném zákazníkovi. Je tomu opravdu tak? Částečně ano, rozhodně to však není celý příběh. Často se stává – a my to také často vídáme u svých klientů – že i když má obchod opravdu vysokou cílenou návštěvnost i ony odladěné kampaně, stále se jim nedaří získat vytouženého spokojeného zákazníka. Proč? Na vině je jejich vlastní obchod, který zápasí s nízkým konverzním poměrem kvůli špatnému UX.

Optimalizujte podle dostupných výsledků

Náš klient Superheroshop.cz s námi řešil jasné zadání: zvýšit prodeje jeho licencovaného superhrdinského oblečení prostřednictvím reklamy na Facebooku a Instagramu. Mrkli jsme se do reklamního účtu a po auditu spustili své vlastní kampaně. Jednou z nich byl klasický carouselový formát s optimalizací na přidání do košíku (s touto strategií jsme měli úspěch u jiného klienta prodávajícího oblečení). Vše fungovalo skvěle, prezentace nejprodávanějších produktů dělala své a po oslovení prvních lidí začal obchod generovat první tržby. Na základě prostého „breakdownu“ jsme vyhodnotili, že si reklama vede nejlépe na mobilních zařízeních, zatímco na desktopu už tak dobře ne. Proto jsme se rozhodli zobrazovat nabídku obchodu pouze potenciálním zákazníkům na mobilech, což vedlo k prvnímu navýšení obratu a logicky i ke snížení CPA neboli „ceny za nákup“.

Neúměrný rozdíl mezi „přidáním do košíku“ a „nákupem“

Na kampani jsme si však začali všímat jednoho nešvaru: počet přidání do košíku byl výrazně vyšší než výsledný počet objednávek. Je běžné, že se tato čísla liší (přidání do košíku samozřejmě není zárukou objednávky a ti zkušenější si jistě říkají, že neuskutečnění objednávky po přidání do košíku je běžný jev), avšak u obchodu Superheroshop byl tento číselný rozdíl markantní. K zaplacení totiž přešlo jen 34 % lidí, kteří zboží přidali do košíku. A jelikož statistika v reklamním účtu ukazovala 20 Kč za přidání do košíku (což je velice sympatická cena), cena za konverzi nám tak vůbec neseděla. Problém byl očividně v samotném e-shopu. Celý proces objednávky jsme tak otestovali a udělali si analýzu možného opadnutí zájmu o zboží v jednotlivých krocích objednávkového procesu.

Vyskakovací okno v objednávkovém procesu slouží jako rozcestník pro zákazníka. Nabídne mu několik základních možností, co dělat po přidání do košíku – umožní mu pokračovat v nakupování, doporučí mu další produkty nebo zavede zákazníka až k placení.

Jelikož měl náš superhrdinský klient velkou variabilitu v možnostech dopravy a jejich ceny byly také oproti standardu příjemné, zde se nezdál být problém. Stejně tak l se nevyskytoval ani u kroku platby – zde klient nabízel zákazníkovi klasickou dobírku i platbu převodem či kartou. To jsme však věděli celou dobu, jinak bychom to s klientem konzultovali.

Při analýze objednávkového procesu jsme si ihned všimli, že klient nemá aktivované vyskakovací okno s oznámením o přidání zboží do košíku. Místo něj se objevila úzká lišta pod hlavním menu, která nejen že nezabírala ani 10 % obrazovky, ale na přiblížené mobilní stránce se neukazovala vůbec. Nutno dodat, že pop-up okno se nezobrazovalo pouze na mobilní verzi e-shopu.

10 dní poté…

Vyskakovací okno bylo aktivní a my začali pozorovat rapidní změnu k lepšímu, a to se stejným nastavením reklamní kampaně. Na výsledek se můžete podívat v tabulce níže. Poté jsme se do kampaní pořádně opřeli a klient mohl být s výsledky spokojený.

Závěrem

Vyskakovací okno po přidání do košíku udělalo své a my jsme opět viděli na vlastní oči, že úspěch internetového obchodu stojí na nesčetném množství menších optimalizací, jako je tato. Klientům vždy rádi poradíme a pokud vidíme nějaký přešlap z minulosti, ihned jej vyřešíme. Není totiž možné provozovat a následně úspěšně propagovat internetový obchod bez řádného rozvržení a vzhledu webu.

Stejně jako nechcete provozovat nepořádný kamenný obchod s nepříjemným prodejcem, nechcete mít ani špatný vzhled e-shopu s nepromyšleným navržením, které mate zákazníky. V obou případech zákazníka odlákáte a už se nemusí nikdy vrátit.

Tipy

  • Nespokojte se s nízkými tržbami. To, že jsou kampaně ziskové, je fajn, ale snažte se přijít na to, jak by Vaše kampaně mohly být ještě lepší.
  • Používejte „breakdown“ a oslovujte tu skupinu lidí, která Vám v historii přinesla největší tržby.
  • Nešetřete na e-shopu, jedná se o Vaši vizitku – levná e-shopová řešení Vám sice ušetří pár stovek měsíčně, zároveň Vás však mohou o desítky tisíc měsíčně připravit, nemluvě o promrhané energii a času.
  • Nechte si poradit od profesionálů a vyberte si kvalitní agenturu nebo freelancera na základě doporučení či kvalitních referencí.

Výsledky v číslech

34 %

Přechod k zaplacení před úpravou

88 %

Přechod k zaplacení po úpravě

2,1

ROI před úpravou

3,9

ROI po úpravě

Obálka

Další články na blogu

Postaráme se vám o brand, marketing i web. Pojďme se seznámit.

Nahradí vám šablona plnohodnotný webdesign?

Více než když dříve se jako firma zabývající se webdesignem a vývojem webů setkáváme s názorem, že právě webdesign na míru vymírá a šablonová, nebo tzv. krabicová, řešení přebírají štafetu….